Uncategorized

Weling Bijak Wong Gendeng Dari Gunung Kendeng

233
×

Weling Bijak Wong Gendeng Dari Gunung Kendeng

Sebarkan artikel ini

Pati, HarianForum.com- Meski awalnya bu Gunarti enggan memenuhi permintaan saya untuk memberi pesan keteguhan, sebagai pertimbangan untuk keseimbangan pergerakan alam dengan manusia sebelum digelarnya pemilihan kepala daerah tahun 2020.

Keinginanan saya untuk meminta petuah bijak dari mbak Gun kebiasaan saya memanggil bu Gunarti, seorang tokoh Sedulur Sikep yang berada di kecamatan Sukolilo kabupaten Pati, provinsi Jawa Tengah, akhirnya dipenuhi walaupun disertai dengan kalimat rendah hati kepada saya “Walah kang, wong kulo kok di suwuni pepeling nopo mboten salah?, wong kulo niki rak mung wong gendeng,” yang mempunyai arti, menyebut saya dengan “kang”  kenapa saya diminta peringatan (pesan) apa itu tidak keliru?, saya ini hanyalah orang gila.

Mendengar apa yang disampaikan mbak Gun, sayapun menjawab “Lek bab gendeng kinten kinten sami mbak “Jawaban saya diterjemahkan dalam bahasa Indonesia yaitu, kalau urusan gila kira kira sama mbak. Mendapat jawaban dari saya, mbak Gun tertawa karena mbak Gun sangat paham makna dari sebuah kata gendeng.

Mbak Gun akhirnya memahami keinginan saya, dan menyampaikan weling “Sing jejeg lan tegen ngadepi kahanan sing di gawe menungso opo dene lakune alam. Becik minggir sakwetoro yen ora kepengen kelarung banjir bandang. Tatanan wong sing ora bisa ngrampungi gawe, alam sing bakal tumindak. Sing olo soyo ngombro ngombro, sing becik mung kari sithik.Mulo kudu di primpenke utowo diamanke suk kanggo jiwi utowo winih.

“Ojo salah ing pangiro ora teges wedi ngadepi utowo madep nanging butuh coro kanggo nggayuh biyen mangke besuk sami,” Mbak Gun meneruskan , “Kanggo ngadepi pemerintah sing wus lali karo tugase dadi pelayane masyarakat sing sok kuwomaso dumeh kuwoso sakwetoro. Mulo kudu terus wani kanggo ngelingno lan ngandakno kajujuran supoyo kahanan isine ndunyo tetep imbang. Ono olo mulo becik kudu terus di uri uri, di lakoni ben keno kanggo gondelan sopo wae sing butuh nalikane ono banjir bandang opo wae,” ujarnya.

“Ben imbang tansah bekti dateng ibu bumi kanthi nandur lan ngopeni njagi supoyo tetep lestari kanggo panguripan mbiyen, sak iki, ngati mbesuk. Ngopeni uwong ugo tanduran urute sandang pangan. Lambang merah putih ketang tresno asihe marang bongso lan negorone mergo kekuwatane bongso iku ning pangan lan banyu, ora ning pluru lan senjata.Cobo tentara kae yen ora mangan lan ngombe opo yo kuwat ngangkat senjata. Kendi lambange tanah air, yoiku sumber panguripan manungso iso ditinggal sopo sopo nanging ora bisa ditinggal “Ibu Bumi” kang wus maringi. Mulo yen ibu bumi di larani, ibu bumi ugo kang bakal ngadili. Nandur njogo ngopeni, lan njikuk, ngunduh, nggunakno sakcukupe. Ngelingi anak putu sing keri mburi,” tutur weling mbak Gun atau bu Gunarti.

Mbak Gun seorang perempuan yang memegang peran paling penting untuk mencetuskan gerakan penolakan bahkan perlawanan terhadap pabrik semen yang akan dibangun di daerahnya. Perlawanan mbak Gun dan warga Kendeng semakin terasah dengan tajam setelah Gubernur Jawa Tengah, memberi izin baru atas penambangan karst oleh PT Semen Indonesia.

Tidak selesai dengan aksi perlawanan di Jawa Tengah, mbak Gun bersama petani dari pegunungan Kendeng bergeser ke Jakarta.Di depan Istana Negara, mbak Gun dan peserta aksi lainnya mengecor kakinya dengan semen. Tuntutan mbak Gun dan petani Kendeng dalam aksi tersebut meminta Presiden, untuk segera mencabut izin lingkungan PT Semen Indonesia dan menghentikan kegiatan penambangan karst oleh pabrik semen.

Meskipun menjadi tokoh publik, mbak Gun tetaplah sebagai sosok perempuan sedulur sikep yang sederhana dan bersahaja. Mode baju tetap seperti biasanya lengan panjang tanpa kerah, berwarna hitam. Begitu juga dalam bertutur kata, tidak meninggalkan bahasa Jawa “krama”.(Ans)

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *